Four colours

KATEGORI: SMINK/SKÖNHET

Dessa nagelack köpte jag när vi var i Alanya, knappt 10 kr styck!

Blåsväder

Gladiatorsandaler, Din sko
Byxor, Cubus
Skärp, Secondhand
Bustier, Top Shop
Transparant tröja, H&M

Idag är det en riktig fixardag, först ska vi åka till min gamla vind och hämta resten av alla mina saker som ligger och skräpar där sen ska jag på stan och fixa lite grejer inför ikväll då Ida ska ha sin födelsedagsfest. Vi hörs lite senare, ha en toppendag. Puss & Kram

Skokärlek

KATEGORI: MODE/INSPIRATION

När jag såg dom här skorna från chicy.se dog jag lite,
vill verkligen ha dom men vi får se om det blir nån beställning

Random

KATEGORI: ALLMÄNT

Tog lite fina kort när vi var på Jockes land

Hoppas ni har en bra fredag, själv har jag jobbat 11.00-20.00 därav den dåliga uppdateringen! Ikväll blir det en lugn kväll hemma, just nu själv för Jocke är iväg på annat men han kommer väl så småningom. Puss

Gårdagens

KATEGORI: OUTFITS

Såhär såg jag ut igår, bortsett från att jag släppte ut håret senare på kvällen

Four places

KATEGORI: FESTLIGHETER

Igår blev det hårt!! Meningen var att jag och Lelle skulle ut och äta på Harrys och sen till trädgårn med dom andra tjejerna. Det slutade med att vi var på 4 olika ställen, men gud så kul jag hade. Tack tjejer för igår!

Mindre roligt var det idag när det var min första jobbdag efter semestern, från 11.00-20.00 har jag stått och slitit på jobbet med huvudvärk. Nu är min rumpa fastklistrad i soffan och det ska den va hela kvällen, så skönt! Vet inte när jag bara satt hemma sist utan att behöva göra nånting alls.

Kika in om ett tag igen så kommer en outfit från igår. P&K

Vår fina skänk

KATEGORI: INTERIÖR

Före

Efter

Nu är vår fina skänk på plats i vardagsrummet, den var värd att vänta 14 veckor på!

Onsdag

Bild från bryggan igårkväll

Hej på er! Nu är vi hemma efter två jätte mysiga dagar på landet, och idag åkte vi även in till sörping en sväng innan vi åkte hem. Det blev italensk pizza på Göta källare, väldigt gott!

Vi håller på att sätta ihop det sista av skänken, ingen lätt match måste jag säga. Alltid ska man fastna nånstans när man ska sätta upp nåt. Men det ska bli kul att visa er när den är klar, så håll utkik!

London baby

Bild från Alanya

Sådär nu har vi bokat London 14-17 oktober, åker med älsklingen för shopping, middagar, fotboll och madame tussaud! Har aldrig varit där så det ska bli riktigt kul. Fyller år i September så får den här resan utav Jocke i födelsedagspresent:) Den här resan blir min 4 utomlandsresa på lite mer än ett halvår, inte dumt de inte!

Båthamn/glass/promenad

KATEGORI: ALLMÄNT

Vilken underbar dag jag har haft! Eftersom vädret varit på vår sida har vi suttit ute, Ida och Jenny kom och gjorde oss sällskap, några omgångar yatzy och boule, en tripp in till arkösund med glass och liten promenix, långpromenad bort till hästarna och vid vattnet och nu på kvällen har vi grillat.

Nu tänkte vi gå ner och sätta oss på bryggan vid vattnet. Ha en finfin kväll söta ni!

Havsutsikt

KATEGORI: ALLMÄNT

Det klarnade upp igår på eftermiddagen. Tacos, boulespel och skräckfilm stog på schemat. Mys mys!

Strandhäng

KATEGORI: RESOR

Vissa dagar var det riktigt stora vågor, jätte kul att bada i

Sånna här sköna dagar hade vi på stranden i Alanya, sol, bad i vågorna, sjukt mycket skratt, lunch, goda chips och suckat för det varit så otroligt varmt

2 dagar på landet

Byxor Cubus
skärp Secondhand
t-shirt Gina T

Nu sticker jag och Jocke till hans land för att spendera 2 dagar där, vädret skulle bli bättre imorrn så det hoppas vi på! Datorn hänger med så bloggningen kommer va som vanligt. Ciao

Just a phone call

KATEGORI: MODE/INSPIRATION

Imorse ringde jag och gjorde en storbeställning på höstkläder, h&m har ju fått in sjukt mycket snyggt. 8 grejer knåpade jag ihop och det här är 4 av dom. Har ni hittat  några snygga höstkläder än?

Regnig helg på Blidö

Proppad bil

Fin himmel påväg till Blidö

12 tält var det totalt på deras tomt

Sötaste Donna

Innan våra första brännbollsmatch (vi kom 5a av 14 lag)

Utslitna grabbar som festade på fredagen också

Som ni ser var det helt okej väder hos oss i lördags men framåt eftermiddagen kom regnet även dit

Efter att ha haft den här brännbollsturneringen i över 10 år är det fortfarande lika mycket folk, Blidö är verkligen en grej jag kan längta till varje sommar

Man kan köpa grillade hamburgare och göra själv varje år

Lite förfest i mammas husvagn då det regnade ute

Här höll vi till mitt i åskvädret innan vi drog ner till skogen på tomten och lyssnade på livebandet och dansade

Idag blev det bättre väder

Påvägen hem stannade vi på Heron City och åt på underbara pizzahut

Här hemma är vi i full gång med att sätta ihop en efterlängtad skänk från Rum Interiör som ska pryda vårat vardagsrum, visar hur den ser ut senare i veckan då vi inte kommer hinna klart idag, imorrn kommer det även upp fler bilder från Alanya! Hej sålänge

Vi har det bra här på blidö i regnet, snar...

img_0090 (MMS)

Vi har det bra här på blidö i regnet, snart blir det grillning och liveband

Bildbomb Alanya

KATEGORI: RESOR

Det var lite bilder från våran första dag i Alanya, fler bilder kommer! Jag och Emme sitter i bilen påväg till Blidö nu, just nu är vi i Stockholm! Får se om vi hörs senare annars hörs vi imorrn gott folk! Ha en underbar fredag. P&K

Spets

KATEGORI: MINA KÖP

Här ser ni en liten närmre titt på min nya spetströja från h&m som jag köpte innan resan, gillar den starkt!

100723

KATEGORI: OUTFITS

Nu sticker jag och Jocke iväg på en massa ärenden, har lite att styra med för jag åker nämligen till blidö lite senare idag som jag gör varje sommar för brännboll, fest, tältning och en massa roligt folk. Känns som att jag inte gör annat än att bo i en resväska men det är ju bara sommar 1 gång om året. Datorn följer med så oroa er inte för dålig bloggning, det kommer även en bildbomb från Alanya sen så håll utkik.

Vet att min utväxt syns rätt mycket men den ska fixas direkt när lönen kommer! Ha en bra dag, Puss & kram

Sweet home

KATEGORI: RESOR

Vad jag har saknat er! Kom hem från underbara Alanya ikväll, har tyvärr inte kunnat bloggat därifrån. Hoppas ni haft toppen hemma precis som jag haft där.

Har verkligen haft en underbar resa med bästa vännen.
Goda middagar, fin strand, jätte bra hotell precis vid stranden, skrattat så jag knappt kunnat andas, badat i världens vågor så bikinin åkt av, stekt i över 40 grader på stranden, träffat roligt folk, druckit rosé på våran balkong, dansat på dom största uteställena jag sett, druckit goda drinkar, tappat bort min väska (som jag fick tillbaka efter 2 dagar), varit på båttur och badat nakenbad efter en utekväll. Vi hörs imorrn med fler bilder!

Turkey

KATEGORI: OUTFITS

Det här har jag knallat omkring i idag, och det blir även min flygoutfit!

Nu säger jag hejdå Sverige och hej Turkiet. Kommer nog att blogga nånting när jag är där så håll utkik! Ha det fint allihopa, Puss & Kram

Sjöstugan

KATEGORI: ALLMÄNT

Nu är jag hemma från stan efter att ha handlat och växlat pengar, Emme och Madde gjorde mig sällskap. Det blev även en snabb fika på fräcka.

Nu ska jag och Jocke åka och käka på sjöstugan i krokek, det ska bli väldigt mysigt att sitta och äta med havsutsikt. Därefter är det bara att packa ner det allra sista och sen dra till flygplatsen. Men vi hörs 1 gång innan jag åker. Puss

Check

KATEGORI: RESOR

Solhatt, bikinis, festkläder, flippflopps, strandkläder och accessoarer CHECK!

Har varit uppe sen 7 imorse och tvättat, packat och styrt! Eftersom jag inte fick min lön förrän idag så måste jag alltså in till stan och handla det sista till resan samt växla pengar. Tur att vi åker ikväll och att flyget går här från Norrköping.

Nu ska jag fortsätta styra med allt så vi hörs sen.

Sommar sommar sommar

Coola sandskulpturer i krokek

Klänning från Thailand

Direkt efter Jockes jobb tog vi bilen och handlade lite lunch som vi tog med oss till sandviken i kolmården, där har vi legat hela eftermiddagen och haft det skönt. Lite senare kom Jockes två kompisar och gjorde oss sällskap. Nu är vi hemma och ska snart laga lite mat, kvällen kommer gå åt till att packa inför imorrn.

Rain faraway

KATEGORI: ALLMÄNT

Kolla vilka coola bilder jag tog igår påväg till mamma, himmlen var blå över oss men längre bort regnade det!

Ljust blått

KATEGORI: SMINK/SKÖNHET

Gjorde mina naglar fina på Emmes land tills vi åker imorrn, köpte nagelacket från Isadora för ett tag sen! Vad tycker ni?

Today

KATEGORI: ALLMÄNT

Har nog fått lite färg i ansiktet idag, men det har ju krypigt fram mer nu på kvällen

Vi åkte hem till Jockes föräldrar då han behövde svalka av sig i deras pool, jag nöjde mig dock med att bara svalka benen

Innan vi drog ut till mamma på middag åkte vi bara hem till Jockes föräldrar för att svalka oss lite. Sen blev det Willys goda wokk hos mamma följt av en god efterrätt. Jag har även suttit och lagt över massa låtar till min ipohone ett bra tag så vi kan lyssna på musik på hotellrummet i Turkiet.

Nu blir det sovdags så vi hörs imorrn, Puss och godnatt!

3 dagar på landet

KATEGORI:

Nu är jag hemma från Emmes land efter att ha varit där sen i söndags, här kommer lite bilder från dagarna i skärgården

Första dagen grillade vi jätte gott kött

Det blev frukost på altanen

Igår grillade jag, Emme och Ida världens godaste hamburgare

Idag kom Ida p och Emily ut över dagen

Då blev det massa sol på altanen och självklart bad

Det var såå skönt och svalkande i vattnet

Så vi simmade ut till en flotte

Båthamn

KATEGORI:

Har haft en jätte mysig dag idag. Det sprack upp förut på dagen så vi åt frukost ute och sen la oss i solstolarna! Vi var även inne i arkösund en sväng och handlade, satt på bryggan och åt glass. Nu på kvällen kom Ida så vi har grillat hemmagjorda hambrugare och suttit ute och pratat i flera timmar.

Hörs imorrn sötnosar, Puss & Kram

Morgondis

KATEGORI: ALLMÄNT

Det här trista vädret vaknade vi upp till idag, men nu börjar det spricka upp tack och lov! Det blir att lägga sig och sola på altanen så fort solen kommer fram. Nu kurrar magen, ciao!

Svettigt

Shit vilken vmkväll, haha har suttit och gapat och skrikit här omvartannat samtidigt som jag svettats. Men mitt lag som jag tippade på skulle vinna hela vm vann ju och jag är 300 kr rikare:) Jocke blev mindre glad när laget han tippade på skulle vinna förlorade mot mitt lag!

Jocke åkte hem för ett tag sen så nu är jag och Emme själva på hennes land. Imorrn blir det frukost på hennes stora veranda och förhoppningsvis sol och bad! Emily och Ida kommer förmodligen ut imorrn me. Sov gott sötnötter så hörs vi imorrn. Puss

Förfest

KATEGORI: FESTLIGHETER

Kvällen igår var jätte rolig. Det blev förfest hos Emme där vi pratade om allt mellan himmel och jord sen drog vi ner på stan till ett öltält och tog ett glas vin. När vi blev sugna på dans drog vi ner till grand där det var fullt ös. Vid 3 gick vi hem till Mattias jag, Lelle, Emme och Jocke där vi var till kl 5 imorse och jag skulle upp och jobba kl 8, bra där!

Nu är jag och Jocke på Emmes land och grillar och ska se på vmfinalen! Hoppas ni har en bra söndag, själv har jag gått på semester idag i två veckor, ganska så underbart! Hörs lite senare P&K

Sitter här hos emme och dricker lite innan...

img_0064 (MMS)

Sitter här hos emme och dricker lite innan vi drar ut på stan vimlet. Ha en underbar lördag puss

Två nya ting

KATEGORI: MINA KÖP

Dom här två sakerna hämtade jag ut i går gillar båda!

Liten update

KATEGORI: ALLMÄNT

Såhär har jag sett ut ikväll

Förlåt för dålig uppdatering här idag, men först var jag på stan och hämtade ut ett paket (visar imorrn vad som låg i) sen handlade jag solpuder. Kl 11 började jag jobba och jobbade fram till 20.00, direkt efter jobbet mötte Jocke upp mig och så gick vi och tog ett bord på bishop där vi satt ett tag med hans kompisar. Två glas rosé blev det sen drog vi till mc`donalds och sen hem.

Hoppas alla fall att ni haft en bra fredag. Imorrn börjar jag 08.00 på jobbet så det är dags att sova nu men vi hörs direkt när jag kommer hem. God natt

Landet

KATEGORI: ALLMÄNT

Såhär fin utsikt hade vi när vi låg och solade på deras brygga

Jag vann över Jocke på bolue

Tänkte bara visa er lite bilder från idag på Jockes land, nu blir det nämligen lite kvällsmys här hemma. Tända ljus i sovrummet och se på vänner tills vi somnar. God natt

Prickar

KATEGORI: OUTFITS

Igår när vi gick ut hade jag min prickiga klänning från h&m, väska från Urban Outfiters och Converse (bytte till andra skor hos Jossan)

Hade en super rolig kväll med mina tjejer, förfesten var lyckad som alltid likaså taxiresan in var också lika rolig som alltid. Ute var det jätte bra musik och alla var på topp, en hellyckad kväll med andra ord.

Idag har jag jobbat från 11.00-1400 bara sen drog vi snabbt ut till Jockes land där vi befinner oss nu, ska ut och lägga mig och sola lite till snart, sen blir det boulespel och grillning. Tyvärr kommer vi inte sova över här då Jocke börjar jobba 05.00 imorrnbitti men vi är här så länge vi kan. Hörs sen när jag kommer hem med lite härliga bilder härifrån! P&K

Poolhäng

KATEGORI:

Har haft en jätte skön dag/eftermiddag med brudarna. Är hemma nu en snabbis för att äta och fixa ordning mig sen bär det av hem till Jossan igen för lite tjejfest vid poolen sen utgång! Det kommer bli en riktigt bra kväll!

Kanske hinner lägga in en dagens innan jag sticker, annars får ni me ha en bra kväll! Puss

Abborreberg runt

KATEGORI: ALLMÄNT

Det var lite bilder från promenaden igår. Hoppas ni är piggare än vad jag är idag, stängde ju på jobbet så somnade runt 4 imorse och gick upp 12.  Ska skynda mig att göra frukost nu för Emme kommer strax och hämtar mig då blir det bad och sol i Jossans pool! Hugs

Grusväg

KATEGORI: OUTFITS

Idag innan jobbet var jag ute och gick med mamma och Donna i tre timmar, vilken promenad det blev!

Vi hjälpte bland annat till att hitta en hund som sprungit bort i dom kvarteren och har varit borta sen i fredags, men vi såg inget. Isätllet fortsatte vi bort mot aborreberg och tog en glass.
Visar bilder imorrn.

Är på jobbet just nu och ska snart gå in. Ha en fin kväll så hörs vi imorrn. P&K

Big ice cream

KATEGORI: ALLMÄNT

Igår när vi var på Halvars slog vi till på deras två största glassar, mumma!

30års fest

KATEGORI: RESOR

Festen låg så himla fint till

Älskling och jag på en brygga vid båthuset, där spenderade vi ett par timmar och bara drack och tittade på utsikten

Fin bild på Willy och mamma

Här ser ni en översiktsbild på huset och tomten

Mamma och jag

Mamma, jag och min moster

Underbart god mat fick vi, jag vill knappt äta nåt annat än grillat på sommaren

Här har ni lite fina bilder från festen att titta på medans jag åker och äter glass med min käre och efter det jobbar 16.30-02.30! Ha en fin kväll alla puss & kram

Öregrund/Gräsö

KATEGORI: RESOR

Här kommer lite bilder på hur det såg ut där vi var i helgen

I bilen påvägen dit

Hos mammas bror i Östhammar

Vi såg fotbollsmatchen

Utsikt från våran camping på Gräsö, man tog en färja över dit

Öregrund är en riktigt fin sommarstad, det låg två uteställen precis vid hamnen och en massa fik och restauranger

Stugan vi bodde i på campingen

Innan vi styrde hem mot Norrköping igår svängde vi förbi Linda (min kusin) och Johan som köpt ett jätte fint hus, dom bodde på samma sida om ön som vi bodde på

Jag på färjan

Fin utsikt från båten

Så fint var det där vi var i helgen, hoppas vi åker tillbaka dit om inte allt för lång tid! Om ett tag visar jag bilder från 30års festen så kika in och kolla då. Nu ska jag ut på balkongen i solen och fixa naglarna!

Loppisfynd

KATEGORI: SECONDHAND

Gammal och fin plåtask där jag har knappar

Den här fina plåtburken för endast en tia har jag bomullstussar i

Favorit fyndet var nog dessa två lantliga tavlor, nu längtar jag bara efter att få sätta upp dom nånstans för som det ser ut nu passar dom inte riktigt in här, men man kan ju byta ut innehållet mot nåt annat

Det var dom grejerna jag hittade på loppisen och en ring me. Fanns två andra grejer på loppisen som jag så gärna hade velat handla och ångrar lite nu att jag inte gjorde de men men.

Nu ska vi se på en film med Peter Magnusson som vi köpte på citygross förut, till det blir det jordgubbar! Imorrn kommer det upp ett bildregn från i helgen så håll utkik för det är sjukt fina bilder. Puss & Kram

Loppis på Gräsö

KATEGORI: RESOR

Igår gick vi upp halv 8 på morgonen för att gå på en jätte stor loppis här på Gräsö. DEt fanns hur mycket kul som helst så jag fick med mig lite därifrån, Visar när vi kommer hem ikväll vad jag köpte för nu är vi kvar på campingen.

Hade lite fullt upp igår så hann inte blogga. Dagen bestog av loppis, sol och spel på gräsmattan utanför stugan, sen var det bara att fixa ordning sig för att åka bort till 30års festen som låg på det mest underbara ställe. Har massa fina bilder att visa er men det får bli senare för nu ska vi spela minigolf här på campingen innan vi åker vidare och hälsar på Linda och Johan! Puss sålänge

Soligt värre

KATEGORI: OUTFITS

Allt jag har på mig kommer från h&m

Gud vad varmt det är idag, hur underbart? Snart kommer mamma och Willy och hämtar oss då väntar en 4,5 timmas bilresa. Tar som sagt med mig datorn i helgen så vi hörs om inte allt för länge! Puss & Kram

Happy day

KATEGORI: ALLMÄNT

Älskar när man kan ta det lungt framför datorn och tvn på morgonen, och det är precis vad jag gör nu. Har precis målat naglarna i en fin rosa färg och snart ska jag göra mig lite frukost!

Idag åker vi till gräsö för att bo i stuga med morfar och dom, imorrn vankas det nämligen 30års fest för Verran. Vi åker direkt när Jocke kommer hem från jobbet. Nu måste jag sätta lite fart om jag ska hinna. Hörs om ett tag igen, Puss & Kram

Afterwork

Jossan och jag

Emme och Sofie

Ett glas rosé är ju inte helt fel en torsdag efter jobbet

Har haft en mysig kväll på trädgår´n med Emme, Jossan och Sofie. Det är helt sjukt vad mycket folk det är ute mitt i veckorna på sommaren, så himla härligt med sommar!

Hoppas ni också haft en bra kväll, ska snart gå och lägga mig för imorrn är det mycket att fixa innan vi åker till gräsö. Ska ta med mig datorn i helgen så ni också får hänga med:) God natt!

1 Juli

Två bilder från igår

Nu sticker jag iväg och jobbar heldag. Efter jobbet kanske jag tar ett glas vin med tjejerna! Skulle egentligen behöva åka hem och packa eftersom vi åker till Gräsö imorrn men det hinner jag nog med ändå. Ha en underbar dag kära läsare. P&K